MENU
REKRUTUJEMY DZIECI Z ROCZNIKÓW 2019 i 2020

Na czym polega
pedagogika
JOY?

JOY to przede wszystkim radość!
I to właśnie tą radością chcemy wypełnić czas dzieci spędzony w naszym przedszkolu.


Robimy to w różny sposób, na przykład skaczemy po kałużach, spinamy się po drzewach, biegamy z patykiem w ręku bez konkretnego celu. A przy tym wszystkim uczymy się szanować naturę i drugiego człowieka, doświadczamy swoich granic i wiemy, kiedy ich nie przekraczać, nabieramy zaufania we własne możliwości, doświadczamy kontaktu z naturą i nawiązujemy szczere relacje.
To wszystko nazywamy pedagogiką JOY, którą stworzyliśmy w oparciu o fiński model edukacji wczesnoszkolnej, czułe przywództwo Jespera Juul'a i ten fenomenalny skandynawski luz w podejściu do życia.
Co to oznacza
w praktyce?
Najprościej ujmując, pedagogika JOY uczy dzieci radzenia sobie w codziennych sytuacjach życiowych w mądry sposób i przygotowuje je do życia w XXI wieku
To znaczy, że
  • przekazujemy wiedzę o świecie w praktyczny sposób np. wychodzimy do sklepu i robimy w nim zakupy, podczas spacerów poznajemy sąsiedztwo naszego przedszkola albo szukamy liczb i liter na ulicach naszego miasta
  • stawiamy na samodzielność i odpowiedzialność dzieci, mamy do nich duże zaufanie
  • dbamy o dobrą komunikację między sobą
  • eksperymentujemy non stop
  • słuchamy dzieci i ich pomysłów
  • poznajemy siebie samego i uczymy się szanować cudze granice oraz wyrażać własne emocje
  • dbamy o równowagę pomiędzy nauką a zabawą oraz o ogólne psychofizyczne samopoczucie dzieci
  • nie unikamy również trudnych, czasem stresujących sytuacji tylko traktujemy je jako naturalny czynnik rozwoju odporności i przystosowania do życia. Oznacza to, że pozwalamy dzieciom doświadczać realnych sytuacji życiowych pod okiem wyspecjalizowanych pedagogów, którzy jako przewodnicy, czuwają nad bezpieczeństwem naszych podopiecznych
  • mądrze korzystamy z multimedialnych pomocy edukacyjnych

    Kontakt
    z
    przyrodą
    Nauka
    przez
    działanie
    Swobodna
    zabawa
    Budowanie
    relacji
    Kameralne grupy
    Dwujęzyczność